confessions

ölümcekadam

1. nesil yazar - Yağız

  1. entryler 198
  2. takipçi 7
  3. puan 5263

hasta olmak

ölümcekadam
Klasik anlamda hayatımda ilk ve son defa 15 yaşında oldum. Aynı zamanda kendi irademle ilk ve son kıçtan iğne yediğim zamandır.

Doğduğum günden beri anne babam hastaneden içeri sokmamışlar beni. Doğumum da evde olmuş zaten. İhmal nedeniyle değil, zira diğer kardeşlerimin hastaneyle araları iyidir. Sadece hasta oldugumu görmemişler.

Onun dışında kırık ve diş tedavisi gibi nedenlerden dolayı gerilerek de olsa mecburen gittim. Ağrıkesici vs. Kesinlikle kullanmam. Hasta olacağımı hissettiğim zaman normal faaliyetlerime devam ederim. Açıkçası o kadar üşengecim ki hasta olmaya bile üşeniyorum.

atakan kayalar

ölümcekadam
Basın toplantısında bir şey dikkatimi çekti.
Çocuk " gercekten iyi bir eğitim almak istiyorum " dedigi anda, yanındaki gulümseyen tonton amca önce sağ arka tarafına boş boş bakıyor, sonra sol arka tarafına, sonra da başını eğip çenesini okşuyor.

Hayattan yırtma planını erken ifade etmesi belli ki hoşuna gitmedi. O saniyelere dikkat.

iğne korkusu

ölümcekadam
İnsanı cok geriyor.
Hayatımda kendi irademle bir kere iğne oldum. İlk defa 27 yaşımda kanım alındı. O da prosedür gereği. Şimdi sağlık raporu için kan vermem lazım. Çok korkuyorum sözlük. Ayıp bana valla.
6

10 yaşında felsefe muhabbeti yapabilen çocuk

ölümcekadam
Ortada anormal bir durum göremedim. çocuk hafızası sünger gibi ne verirsen çeker. çok okuyup ezberlemesi okudukları arasında neden - sonuç ilişkisi çikaracak, analiz yapıp gercek hayatına bunu yansıtacak, veya üzerine ozgün bir şeyler katıp başkalarına aktaracak anlamına gelmiyor. bunları yapmadıkça da ortada yaşına aykırı enteresan bir durum yok demektir.

insanlara ilginç gelen durum sadece ilgi alanının felsefe olması. yoksa aynı çocuk, yarış arabaları, uzay konulari, yabancı dil, zooloji vb. konularda da sular seller gibi okuyarak bilgi hamallığı yapabilirdi. ama ilgi çekmezdi.

işten ayrılmak

ölümcekadam
Bazen işe girmekten daha zor olandır.

Bugün yarın at hırsızı patronlarıma işten ayrılacağımı söylemem lazım. Her şeyi hakediyorlar, ama yine de vicdan yapıyorum. Iki saat bıt bıt etmelerini dinlemeden kaçmanın bir yolunu bulmam lazım. Bu durumlarda biraz yüzsüz olmayı çok isterdim. En azından patronlar kadar.

Edit : ayrıldım nihayet. Bir hafta g*t keyfi yaptıktan sonra yeni bir firmayla devam.

osmanlı devleti'nin yanlış bulunan stratejileri

ölümcekadam
Kardeş katli fatih doneminde başlayıp 1. Ahmet'le ( duraklama devri) son bulmuştur.

Vicdani, ahlaki ve insani olarak yanlış bulabiliriz ama strateji olarak değerlendirirsek doğru bir amaçla ortaya çıkmıştır. Bekleneni verememiştir, saray içinde taht lobileri ortaya çıkmasına, kaliteli devlet adamlarının bu kavgalar içinde harcanmasına neden olmuştur.

Bir şehzade düşünün tahta çıkarsa devlet şahsi mülkü, halkı kulu olacak, allah'ın yeryüzünde gölgesi sayılacak vs.. e bu kişiye bu kadar bir selahiyet veriliyorsa gerektiğinde devletin bekası için canını vermesinin beklenmesi doğal değil mi ?

Bana kalırsa ikisi de yanlış tabi. Ama kabul etmek gerekir ki o dönemde genel yönetim anlayışı monarşiydi. Aksi düşünülemezdi.
Türk devletlerinde sonun başlangıcı hep taht kavgalarıyla olmuştur. Genel prensip toprakların veliahtlar arasında paylaşılmasıydı.

Ben osmanlıyı klasik bir türk devleti olarak düşünmüyorum. En azından fatih dönemine kadar. Bu dönemden sonra çokuluslu,iktidarı ve yönetimi milliyet üzerinden değilde, imparatorluğu kutsayıcı şekilde, herşey " devlet'i aliyye ' için anlayışı hakim olmuştur.

Bu uğurda türkler yönetimden uzaklaştırılmış, hem yerleşik ordu ( yeniçeriler) hem de devlet adamları " devşirme sistemi " üzerinden yapılmıştır. Bu sistemin zamana yenilmesi kaçınılmazdı. Yıllar sonra imparatorlukta kaliteli devlet adamı sıkıntısı ortaya çıkmıştır.

osmanlı devleti'nin yanlış bulunan stratejileri

ölümcekadam
Cizye vergisi alınarak gayrimuslimlerin savaşmaktan muaf edilmesi. Savasta Ölen türkler yerine ferah içinde zanaat ve ticaretle zenginleşen gayrimüslimlerin osmanlının zayıf zamanlarında gönülbağı olan ülkelerin menfaatine çalışması. Üstüne üstlük müslüman ve türk ismi almalarında bir sınırlama olmaması, düzgün tutulan soyağaçları olmaması, bugüne kadar zengin-etkili ama türk olmayan ailelerin bizdenmiş gibi ülke kaynaklarını rahatça sömürmelerine yolaçmıştır.
Ünlü ailelerin üstünü hafifçe kazıdığımız zaman dedelerinin, atalarımızın kanları üzerinden zengin olup torunlarını bugün başımıza musallat ettiğini görebiliriz.

Türke cefa , yabancıya sefa geleneği osmanlının yanlış tutumundan başlamış bence.

osmanlı devleti'nin yanlış bulunan stratejileri

ölümcekadam
Asimile politikaları uygulamaması.
500 yıl elimizde olan balkanlardaki osmanlı izleri sadece 50 yılda hiç yaşanmamış gibi silinebildi.bunda imparatorluğa bağlı, kendi yönetiminde serbest eyalet sistemi etkili oldu. Diğer eyaletler icinde aynı şey geçerli.

Elin ingilizi ele geçirdiği ülkeyi hiç yerleşmeden kendi kültürüyle on yıllar içinde asimile edebiliyor. Yüzyıllarca osmanlıda olan kıbrısa bakıyoruz. Herşeyiyle ingiliz dizaynı hüküm sürüyor. Bizse kendi topraklarımızda sıkışıp kalmışız, yeri geliyor eski eyaletlerimizden fırça yiyoruz.

hasan sabbah

ölümcekadam
Nizari ismaililerin imamları ve liderlerinden en cok bilinenidir. Ömer hayyam ve nizamülmülk ' le arkadaş oldukları evet şehir efsanesidir. Aynı şekilde müritlerini haşhaşla uyuttugu falan da ortacağ haçlılarının ülkelerine döndüğünde, müritlerin adanmışlığını açıklamak için anlattıkları efsanevi rivayetlere dayanmaktadır. Kapalı ve devamlı savunma halinde bulunan bu tarikatın hakkındaki yazılı kaynaklarin çok az olması, aradaki husumetten dolayı aynı devirdeki sünni kaynaklarında bu rivayetleri kabullenip devam ettirmesi gunümüze kadar gelip sorgulanmamış bir efsaneye dönüşmesine neden olmuştur.

Başka ülkelerin topraklarında güvenlikli kalelerde ve dağınık şekilde yaşayan bu tarikat üyeleri kendini gizleme " takiyye " denilen kavramın da ilk defa ortaya çıkmalarına neden olmustur. Zira güçsüz oldukları dönemlerde inançlarını sır gibi saklayarak halkın icinde yaşarlardı.

Hatta öyle ki hasan sabbahin ölümunden sonraki dönemlerde ismini hatırlayamadığım imamları sünniliği kabul etmiş ve inançlarından döndüğünü müritlerine duyurduğu halde, müritleri bunu " takiyye " emri olarak algilayıp uygulamış, sünni gibi yaşayıp kendi içlerinde inançlarını ve öğretilerini devam ettirmişlerdir.

Edit : yabancı dillere " assassin " suikastçi olarak geçen kelimenin ise haşhaşi teriminden geldiği kabul edilmektedir. Haşhaşla uyutulma hikayesi gerçek veya efsane olsa da olmasa da ses getiren suikastler düzenledikleri gerçektir.

kadir şeker

ölümcekadam
Kollektif bir bilince ulaşamamış toplumlarda, sosyal medyanin gazlamasıyla oluşan bir trajedi daha. Olayın ayrıntılarını ve hukuki durumunu bilmiyorum açıkçası pek umurumda da değil.
Sadece aklıma, kızına tecavuz eden genci oldüren baba geldi. Hatırlarsanız daha sonra kızın yalan söylediği ve aşığını saklamak için başka bir masumu yem edip kanına girdiği ortaya çıkmıştı. Hiçbirşeyden habersiz bir genç mezara girmişti.

Bu kadar kadın şiddeti haberi ve gazlamasından sonra bu tür şeyler yaşanacağı belliydi. Kadın şiddeti farkındalığını eleşirmiyorum elbette ancak ikiyüzlü sosyal medyanın olayları sunuşundaki rating kaygılı fetişist yaklaşımından bahsediyorum.

Benzer durum suriyeliler üzerinde de var. Toplum geriliyor, geriliyor ve haklıyken haksız duruma düşülecek dengesiz, orantısız bireysel saçmalıklar yaşanıyor. Bakıyorsun gaza gelen birkaç kişi çoluk çocuğun olduğu eve saldırıyor. Herkes kendi adaletini sağlasın diye alttan alta teşvik ediliyor. Buna inanan insanlar da kaderiyle başbaşa kalıyor.

Hapisten çıktığında kimse kadiri tanımayacak, kimsenin umurunda olmayacak, sabıkalı biri olarak belki hayatta kalmak için suç işlemekten başka çaresi olmayacak. Kısaca hayatı kayacak ama insanlar yine sosyal medyada ikiyüzlü duyarlı hallerine devam edecekler. Kadirin kurtardığı kadın da muhtemelen başka bir illegal tip bulup hayatına devam edecek.



0 /